BETELGEUSE



LEO'NUN BİLİMKURGU DESTANININ İKİNCİ KİTABI YAYINDA.
21.YÜZYIL SONLARINDA, DÜNYADA MEYDANA GELEN İKLİM FELAKETİ SONUCU, DÜNYADIŞI YAŞANABİLİR GEZEGENLER ARAŞTIRILMIŞ VE BUNLAR İNSAN YERLEŞİMCİLERCE KOLONİLEŞTİRİLMİŞTİR. ALDEBARAN, BETELGEUSE VE ANTARES ADINDAKİ ÜÇ AYRI YILDIZIN YÖRÜNGESİNDEKİ GOLDYLUCK KUŞAĞINDA YER ALAN GEZEGENLERDE GEÇEN NEFES KESEN MACERALAR LEO'NUN HARİKA ÇİZİMLERİYLE SİZİNLE.

BETELGEUSE SERİSİNİ OKUMADAN ÖNCE, HİKAYE BÜTÜNLÜĞÜ AÇISINDAN ALDEBARAN SERİSİNİN OKUNMASINI TAVSİYE EDERİZ.

İYİ OKUMALAR






YÖNLENDİRME LİNKLERİ

BETELGEUSE BEŞİNCİ SAYI İÇİN TERCÜME NOTLARI

1- "TENDRIL" = BİTKİLERDE SARILMAYA YARAYAN FİLİZ, BİTKİ BIYIĞI ANLAMINDA BİR KELİME... HANİ; ÜZÜM ASMALARINDA GÖRMÜŞSÜNÜZDÜR. DALLARIN UCUNDAKİ İNCE, UZUN UZANTI.. İŞTE O UZANTININ TÜRKÇE ADI "SÜLÜKDAL" İMİŞ.. BEN DE YENİ ÖĞRENDİĞİM BU KELİMEYİ BÜYÜK BİR MEMNUNİYETLE KULLANDIM.

2- "HEROINE" = KADIN KAHRAMAN ANLAMINA GELİYOR VE MAALESEF TÜRKÇEDE TEK KELİMELİK BİR KARŞILIĞI YOK. BU DURUMDA; İŞ BAŞA DÜŞTÜ VE TÜRKÇEDE, DİŞİ YAPMA EKİ "İÇE" OLDUĞUNDAN, "KAHRAMANİÇE" TARAFIMDAN UYDURULUVERDİ. 

3- "ALTRUISTIC" = KENDİNDEN ZİYADE BAŞKALARINI DÜŞÜNEN ANLAMINDA BİR KELİME.. TDK, "ÖZGECİL" OLARAK KARŞILIK BULMUŞ ANCAK BU KELİME BENİM KULAĞIMI TIRMALADI BİRAZ... BEN DE ESKİ TÜRKÇE KARŞILIĞINI KULLANDIM. BU BENİM KULAĞIMA ÇOK DAHA HOŞ GELİYOR. "DİĞERKÂM"

4- "PHENOMEN" = ASLINDA BU KELİME, "FENOMEN" OLARAK TÜRKÇEYE GİRDİ BİLE... ANCAK, TDK BU KELİMEYE KARŞILIK GAYET GÜZEL BİR KARŞILIK BULMUŞ... "GÖRÜNGÜ"... BEN DE BUNU KULLANMAYI TERCİH ETTİM.




18 yorum:

  1. Çok güzel devamını bekliyoruz

    YanıtlaSil
  2. Zaten bir hayli bekledik, gele-gele tadımlık mı geldi? Daha "Antares"i var bunun (Unutmadım!). (Sözlerimin bir kısmını espri olarak kabul edin-ki öyle) Teşekkürler, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÜÇ TANE "İNATÇI CÜMLE" KALDI. PROFESYONEL BİR ÇEVİRMENDEN YARDIM İSTEDİM. ONDAN CEVAP BEKLİYORUM. GELİR GELMEZ HEMEN YAYINDA...
      AYRICA; SÖZ VERİYORUM Kİ, ANTARES İÇİN BU KADAR ÇOK BEKLEMEYECEKSİNİZ.. ZATEN GECİKMENİN BİR KISMI BENDEN KAYNAKLANMIŞ OLSA DA BÜYÜK BİR KISMI, "TERCÜMEYİ BEN ÜSTLENİRİM" DİYEN VE BİR DAHA KENDİSİNDEN SES SEDA ÇIKMAYAN GÜRCAN SARIPINARLI'DAN KAYNAKLANDI. BU KONUDA AKLIMA İKİ İHTİMAL GELİYOR.. YA GÜRCAN BEY'İN BAŞINA BİR İŞ GELDİ YA DA GÜRCAN BEY, BENİ SABOTE ETMEK İSTEDİ... (MALUM OLDUĞU ÜZERE, DÜŞMANIM ÇOK)

      Sil
  3. SAyın Seymin elinize/emeğinize sağlık, bu seriyi binbir eziyetle ve baskılarımızla bitirdiniz.Sizi yorduk biliyorum ama siz sizi keyifle izleyen dostlar kazanmaya devam ediyorsunuz, biz de sizi izlemeye devam ediyoruz, edeceğiz. "Dil" konusunda çok duyarlısınız buna çok sevindim.Bizle var olduğumuz sürece "Analarımızın Dili" arı-duru yaşamalı.Yeniden elinize/emeğinize sağlık, "Antares"te buluşmak üzere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. İyi sözleriniz için teşekkür ederim. Bu işi yapmaktan yorgunluktan ziyade keyif alıyorum, aslına bakarsanız.. Üstelik; İngilizce bilgimin gelişmesi (bu iş sayesinde sıfırdan derdimi anlatacak seviyeye geldim) gibi bir artısı da var. Üstüne üstlük Türkçe yeni kelimeler ve ifade biçimleri öğrenmek te cabası... Türk dili konusunda duyarlı ve ilgili olduğum doğrudur. Taravirileme faaliyetlerim sırasında mümkün olduğunca fazla ve farklı kelimeler ve ifade biçimleri kullanmaya gayret ederim. Dili geliştirmek ve zenginleştirmek gerektiğini düşünürüm. Bunun için kelime uydurmaktan bile çekinmem. [benim TDK'dan neyim eksik :)] Sevinceğiniz bir haber de vereyim, bu vesileyl... Bugün öğleden sonra, Antares'in 4 sayfasını çevirip balonladım bile... Kapak düzenlemesini de bitirdim. Beni geciktiren elemanın kaybettirdiği zamanı telafi etmek niyetindeyim.

      Sil
  4. ... tabii ki "Bizler var olduğumuz sürece" olacaktı" düzeltirim. Sağlıklı kalın!

    YanıtlaSil
  5. Çok naziksiniz, son açıklamalarınız için ayrıca teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizden bir ricam olacak.. Bu seri tamamlandığına göre; bulunduğunuz sanal ortamlarda, elinizden geldiğince bu serinin duyurusunu yapar mısınız.

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Paylaşımda bulunduğum sosyal ağlarda duyuru yaptım. Gerisi meraklısına ve "ileri yaşlarda çocuk kalanlara" kalmış.Hoşca kalın.

      Sil
    2. Teşekkürler... Betelgeuse'ün düşük indirilme sayıları üzüyor beni... Daha çok insanın haberdar olması sevindirici...

      Sil
  7. Türkiye'de "Bilim Kurgu" sanılandan fazla popüler; ister "Bilim Kurgu Çizgi Roman", ister "Bilim Kurgu Metinsel Roman" olsun bir hayli ilgi çekiyor. Tek sorun ilgili kişilere ulaşmak. Bunun da tek yolu takipçilerinizin sosyal ağlarında duyuru yapmalarıdır. Kayıtlı üyeleriniz varsa lütfen yardımcı olsunlar. Sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil
  8. Not "Blog"unuzun "açılma" sorunu var. Uzun sürüyor, sanırım yüklediklerinizin çözünürlükleri yüksek ya da teknik olarak benzeri birşey.Sayfanın açılmasının uzun sürmesi insanı vazgeçirebiliyor. Bir ilgilenseniz iyi olur gibi geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet, doğru... çözünürlükleri yüksek... boyutları büyük... özellikle böyle yapıyordum... "açılma" problemi hiç aklıma gelmemişti.
      ne yapmam gerek... resimlerin boyutunu mu düşürmeliyim.



      Sil
  9. Bu konunun uzmanı değilim ama sanırım; evet. Yine de teknik olarak bilen birilerine danışsanız iyi olur.Kendi deneyimlerimde; yüksek çönünürlüklerde geç açılma sorunu yaşadım.Sonuçta biz sizi izleyenler; 105 ekran tv.'lerden izlemiyoruz.Sanıyorum temel sorun bu: Uzun açılma sorunu sizi izleyenleri uzaklaştırıyor olabilir.Yine de emeğiniz kutlamaya değer. Öyle ya da böyle dünyamıza renk katıyorsunuz.
    Sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım, sorun indirme linklerinde değil de, açılış sayfalarına koyduğum sunum resimlerinde... hemen o resimlerin düşük boyutlu versiyonlarını hazırlayacam. sağolun bilgilendirme için...
      kal sağlıcakla..

      Sil